Autor

21/04/20

Ontdek ons uitgebreide aanbod van online diensten en trainingen

Auteur: Lee Nysten Tijd om te lezen: minuut minuten

Vanwege de coronacrisis heeft EPLAN het aanbod aan online diensten en trainingen aanzienlijk uitgebreid. Lee Nysten, Technical Business Manager bij EPLAN, vertelt over de unieke uitdagingen én kansen van het werken in een volledig digitale omgeving.

Hoe gaat EPLAN om met de covid-19 maatregelen?

Gezien de huidige covid-19 maatregelen is het onmogelijk geworden om diensten en trainingen aan te bieden zoals voorheen. Maar we merkten al snel dat onze klanten hier nog steeds behoefte aan hadden. Daarom hebben we er alles aan gedaan om een groot deel van onze diensten en trainingen zo snel mogelijk online beschikbaar te maken.

Is het nieuw dat EPLAN digitale diensten en trainingen aanbiedt? 

Nee, dat is niet nieuw. Vanwege de coronacrisis hebben we ons aanbod echter wel uitgebreid. 

EPLAN bood al vele jaren de mogelijkheid aan om vanop afstand bepaalde diensten uit te voeren, maar om eerlijk te zijn was dit eerder uitzondering dan regel. In de meeste gevallen ging het over een installatie of update vanop afstand. 

We organiseerden ook al regelmatig gratis online webinars. Hierin geven we onze klanten Tips & Tricks over bepaalde technische onderwerpen. Deze webinars worden frequent bezocht en zijn bijna altijd volgeboekt. Nu wordt dit online aanbod uitgebreid met trainingen. De inhoud van deze online trainingen is gelijk aan de reguliere trainingen. Enkel de manier van lesgeven is aangepast.

We merken dat veel mensen interesse hebben in onze online diensten en trainingen. We krijgen veel positieve feedback en we verwachten dat er ook na de coronacrisis vraag zal zijn naar online trainingen en diensten. We zijn daarom van plan om ook na de coronacrisis te blijven investeren in ons online aanbod. Hoe dit precies zal evolueren is nog onduidelijk, maar wij zijn in ieder geval klaar om de diensten en trainingen aan te bieden zoals onze klanten het wensen.

Zo zien we met name mogelijkheden voor een permanent online aanbod aan speciale trainingen (PLC, klemmen kabels, macro’s ...). Deze trainingen lenen zich goed voor een het online format omdat de deelnemers al basiskennis hebben. 

Om deze video te bekijken, moet u de functionele cookies accepteren.

Welke digitale trainingen zijn er momenteel beschikbaar? 

We focussen in de eerste plaats op de meest populaire trainingen zoals Basisopleiding EPLAN Electric P8 (deel 1 en 2), de basisopleiding EPLAN Pro Panel, de speciale opleidingen PLC, artikelbeheer of macro’s ... Het volledige overzicht van onze online trainingen vindt u hier.

Naast dit standaard aanbod, bieden we zoals altijd ook de mogelijkheid om bedrijfsspecifieke trainingen op maat te organiseren. Contacteer ons voor een opleidingsplan op maat.

Is er een maximum aantal deelnemers voor een digitale training? 

Ja, zoals bij alle EPLAN-trainingen wensen we de nodige interactie te kunnen bieden tussen de trainer en de cursist. Daarom beperken we het aantal tot +/- 6 personen. 

Krijgen deelnemers die een digitale training hebben afgerond hier een bewijs van? 

Ja, de inhoud van de online trainingen is hetzelfde als die van een training in een klaslokaal. Enkel de structuur is aangepast aan het online platform. Na afloop van de trainingen sturen we een certificaat op naar de deelnemers.

Welke digitale diensten zijn er nu al beschikbaar? 

Voor de diensten focussen we vooral op het installeren en updaten van de EPLAN software; het creëren en updaten van data en de migratie van oude EPLAN projecten. Deze diensten lenen zich uitermate goed om vanop afstand te doen. 

We bieden ook onze Application Service digitaal aan. Tijdens deze sessis gaan we dieper in op specifieke vragen en problemen van klanten en helpen we hen een oplossing te vinden. Deze dienst bieden we nu aan in korte tijdsblokken van 2 en 4 uur om zo een optimale flexibiliteit te bieden.

Wat zijn de voor- en nadelen van digitale diensten en trainingen?

We moeten eerlijk zijn, het grootste nadeel van digitale diensten en trainingen blijft het ontbreken van het persoonlijk contact. Maar de technologie ondersteunt ons wel zeer goed om dit nadeel te reduceren. Denk maar aan video conferencing, het delen en overnemen van desktops, …. EPLAN was hier zeer goed op voorbereid omdat we al werkten met Webex Meeting en Webex Training en gebruik maakten van de Webex support tools en de virtuele Citrix trainingssystemen.

Het grootste voordeel van op afstand werken is dat iedereen vanuit zijn eigen omgeving kan werken en er geen verplaatsingen nodig zijn. Dat maakt het mogelijk om kortere sessies te organiseren van bijvoorbeeld 2 uur, zo haalt u de hoogste efficiëntie uit de EPLAN-ondersteuning.

Zijn er speciale tools, programma’s … nodig om gebruik te kunnen maken van de online diensten en trainingen van EPLAN? 

Voor alle online diensten en trainingen hebben onze klanten het onderstaande nodig:

  • Een computer met een goede internetverbinding.
  • Eventueel een headset voor de audio-communicatie.

Voor de online diensten zijn de volgende zaken belangrijk:

  • Een EPLAN-licentie en -software.
  • Een Webex plugin voor het opzetten van de video call (we kunnen ook inbellen via Skype of Teams als dat uw voorkeur geniet).

Voor de online trainingen heeft u het volgende nodig:

  • Webex trainings plugin voor de virtuele trainingsomgeving.
  • Citrix plugin voor de virtuele werkomgeving van EPLAN (hierdoor is het niet noodzakelijk om een EPLAN-licentie of -software te hebben op uw computer).

    Wilt u deelnemen aan de online trainingen? Of gebruik maken van de digitale diensten van EPLAN? Hier vindt u meer informatie over het aanbod aan trainingen en dienstenNew call-to-action
Verwante tags:
Dit artikel delen ...

Opmerkingen