Autor
Kennisuitwisseling & efficiënt werken: trouwe klantenportefeuille
In België is de afdeling Process Solutions van Engie Fabricom verdeeld in North en South. In de noordelijke afdeling werken er 80 engineers, verspreid over de vestigingen in Genk en Zwijndrecht, nabij Antwerpen. Daar worden er oplossingen voor automotive, (kern)energie, farma, machinebouw, food and beverage, productie, logistiek en kranen ontwikkeld.
Kruisbestuiving
Ondanks de aparte aanpak werken de vestigingen in Genk en Zwijndrecht nauw samen. In beide engineeringteams zitten competenties die complementair zijn en elkaar versterken. Hierdoor is er een verhoogde capaciteit mogelijk, samen met een continue kruisbestuiving van ideeën én een immense interne kennis. Deze intensieve samenwerking trekt Engie Fabricom graag door naar zijn klanten. Dat leverde de voorbije jaren een trouwe klantenportefeuille op doordat het bedrijf met veel van zijn klanten actief is meegegroeid.
Centrale postie van de engineer
Die klantentrouw heeft het bedrijf onder meer te danken aan de unieke positie die een engineer binnen een project inneemt. De klant heeft met zijn vaste projectleider een single point of contact. Maar van dag 1 wordt ook de automation engineer bij het project betrokken en is hij er mede-eigenaar van. Naast het directe klantencontact, werkt hij intens samen met andere afdelingen voor de elektrische en mechanische installaties on-site. Ook de hardware engineer is van a tot z betrokken bij het project. Hij is verantwoordelijk voor de volledige hardware engineering, zowel het ontwerp als het informeren van de bordenbouwer. Door deel te nemen aan I/O testen on-site en indienstname kan hij perfect de gevolgen van zijn ontwerp voor de verschillende afdelingen inschatten.
Meer weten over deze aanpak? Download de volledige case.
Opmerkingen